Wakacje to zwyczajowo okres wypoczynku i związanych z nim wyjazdów. To czas, kiedy po ciężkiej pracy wreszcie mamy trochę czasu dla siebie i możemy poświęcić się rozrywkom. Z roku na rok rośnie grupa osób, które czas wakacyjnych urlopów spędzają na zagranicznych wycieczkach. To świetna okazja, by poznać nową kuchnię i jej przysmaki, obejrzeć ciekawe miejsca i zabytki oraz nacieszyć się ciepłem słońca egzotycznych plaż.
Wakacje to niestety nie tylko beztroskie spędzanie czasu. Czas urlopów to również okres, w którym najczęściej spotkać nas mogą nieprzyjemności czy sytuacje wręcz niebezpieczne. Poza ciepłym piaskiem i słońcem na wakacjach spotka nas również stres podróży, lotnisko pełne zdezorientowanych podróżnych, zmęczenie wywołujące rozkojarzenie, a czasem zwykły brak ostrożności. Chaos panujący w tłumie ludzi sprzyja zagubieniu bagażu, dokumentów czy kart płatniczych.
Jak zadbać o bezpieczeństwo dokumentów i kart płatniczych?
Utrata dokumentów potwierdzających naszą tożsamość jest potencjalnie bardzo niebezpieczna. Jeśli dokumenty takie dostaną się w niepowołane ręce grożą nam znaczne straty finansowe. Nasz dowód może posłużyć do wyłudzenia kredytu czy dokonania innych zobowiązań, które będziemy musieli spłacić. Podobnie sytuacja ma się w przypadku kart płatniczych lub kredytowych.
Wypoczywając warto pamiętać o elementarnych zasadach bezpieczeństwa. Jedna z nich głosi, że podobnie jak w przypadku gotówki, nie należy przechowywać wszystkiego w jednym miejscu. Podejście takie sprawdza się również w przypadku dokumentów tożsamości i kart płatniczych. Dzięki rozdzieleniu zasobów minimalizujemy ryzyko utraty wszystkiego w jednym czasie. Jeśli mamy w planach beztroskie plażowanie, warto cenne przedmioty (w tym dokumenty i karty) pozostawić w hotelowym sejfie. Jeśli musimy zabrać je ze sobą zadbajmy, by nie pozostawały bez opieki i poświęcajmy im dużo uwagi. Pod żadnym pozorem nie pozostawiajmy dokumentów w miejscach takich jak wypożyczalnie sprzętu czy hotelowe recepcje. Przestrzeganie tych kilku reguł może znacznie podnieść bezpieczeństwo naszych dokumentów i kart płatniczych.
Co robić kiedy odkryjemy stratę?
Nawet najbardziej uważny podróżny pozostaje narażony na utratę cennych dla siebie przedmiotów, bagażu, dokumentów, kart płatniczych czy telefonu i innych urządzeń elektronicznych. W przypadku zaginięcia dokumentów należy jak najszybciej zgłosić ten fakt odpowiednim instytucjom. Jeśli znajdujemy się na terenie kraju to sprawa jest stosunkowo łatwa. Zgłoszenie zaginięcia dokumentów oraz ich zastrzeżenia możemy dokonać w dowolnej placówce banku. Nie musi to być bank, w którym mamy konto. Podobnie jest w przypadku dokumentów tożsamości. Zaginięcie dokumentów tożsamości możemy zgłosić również na dowolnym posterunku Policji. Gorzej, jeśli znajdujemy się za granicą. W takiej sytuacji konieczny jest kontakt z polską ambasadą i postępowanie według instrukcji jej pracownika.
Odnalezienie zagubionego bagażu to zadanie linii lotniczej. Procedury z tym związane bywają uciążliwe i czasochłonne, a przecież to miały być wakacje. Osobista elektronika to oddzielny rozdział. Odnalezienie telefonu czy tabletu zagubionego w obcym kraju często graniczy z niemożliwością.
Czy można prościej i bezpieczniej?
Oczywiście, że tak. Firma mySafety ma w swojej ofercie pakiet podróżny, którego zadaniem jest jak najlepsze zabezpieczenie naszych dokumentów, kart, bagażu czy elektroniki. W skład pakietu wchodzą następujące usługi:
- Ochrona bagażu poprzez jego indywidualne oznaczenie
Zawieszka mySafety zawiera dane kontaktowe całodobowego telefonu alarmowego, pod którym znalazca może zgłosić znalezione przedmioty, instrukcję postępowania oraz unikalne ID umożliwiające identyfikację bagażu. Konsultanci mySafety zajmują się również kontaktem z obsługą lotniska w przypadku zaginięcia bagażu lub jego błędnego przekierowania. Dzięki mySafety procedura odnalezienia i zwrotu bagażu jest skrócona do minimum. - Zastrzeganie i blokada kart płatniczych.
Dzięki pracy kilku konsultantów jednocześnie nawet zablokowanie kilku kart nie trwa dłużej niż 10 minut. Po tym czasie mySafety bierze na siebie odpowiedzialność za powstałe straty finansowe. - Zgłoszenie utraty dokumentów oraz ich zastrzeżenie w odpowiedniej instytucji.
Pomoc w kontakcie z ambasadą oraz organizowanie transportu z miejsca A do miejsca B. - Ochrona elektroniki użytkowej, telefonów, tabletów i innych urządzeń.
Nadanie urządzeniom indywidualnego ID pozwala na ich łatwą identyfikację. Dodatkowo telefon wyświetla informacje z instrukcją zwrotu.
Pakiet oferowany przez mySafety to rozwiązanie jednocześnie proste i zaskakująco skuteczne. Dzięki światowemu zasięgowi firma jest w stanie zorganizować powrót naszego sprzętu z najdalszych nawet rejonów. Oferta mySafety cieszy się ogromną popularnością w krajach skandynawskich. Przykładowo w Szwecji aktywnie korzysta z niej ponad 30% obywateli. Dzięki pakietowi podróżnemu mySafety wakacje znowu stają się wakacjami a my możemy w pełni cieszyć się zasłużonym wypoczynkiem.
Nie ryzykuj, zabezpiecz swój bagaż i dokumenty! Więcej informacji na stronie sklep.mysafety.pl